translation missing: sl.general.accessibility.skip_to_content
AKCIJA 15% dodatnega popusta na VSE - tudi na ŽE znižane artikle. Popust se avtomatsko obračuna na BLAGAJNI (ne v košarici). SLOVO MARCU!
AKCIJA 15% dodatnega popusta na VSE - tudi na ŽE znižane artikle. Popust se avtomatsko obračuna na BLAGAJNI (ne v košarici). SLOVO MARCU!
Arginin in aktivna regeneracija

Arginin in aktivna regeneracija

Arginin je med vzdržljivostnimi športi manj uporabljana aminokislina, saj nas večina uporablja beta alanin ali HMB, hkrati pa želimo uživati le snovi, ki jih res ne moremo dobiti s hrano. Beta alanin se bori proti zakisanosti mišic, medtem ko HMB preprečuje atrofijo in hkrati sproža dušekove spojine, zaradi česar lahko bolj zagonimo. Čeprav arginin poznamo kot vazodilitator, ki ga športniki uporabljajo za povečanje moči, se je odlično izkazal tudi za izboljšanje časa na kronometrskih razdaljah - 20km razdaljo so kolesarji prevozili kar 34 sekund hitreje. A to ne bo prispevek o neposrednih učinkih arginina, temveč tistih posrednih, ki jih niti ne poznamo. 

Kdo potrebuje dodatke za aktivno regeneracijo!?

Oceni se sam - kako se počutiš? Si zmatran? Spiš dobro? Imaš musklfiber? Predvsem pa - kakšni so tvoji cilji, kdaj imaš tekme?

Ta nasvet je namenjen za ljudi, ki trenirajo rajo 5x na teden. Kdor vozi rekreativno, naj si takrat privošči le boljše obroke ter daljši spanec.

Kdor pa trenira 5x na teden, naj poskrbi, da bodo fiziološki procesi, ki pridejo z aktivno regeneracijo, podprti. Torej, ko počivamo več, mišica tudi hitreje raste, saj je ne silimo v katabolne procese. Takrat poskrbino, da bomo telesu dali na voljo dovolj zidakov.
miran bole prisega na arginin
Naš ambasador Miran Bole na tržaškem klancu. Arginin še posebej pride do izraza, kadar smo podvrženi intenzivnim naporom (klanca, šprinti)
Česa se držati med aktivno regeneracijo?

1. Najprej dvignimo število kalorij. To ne pomeni, da vase stresamo sladkarije, temveč da omogočimo telesu bolj anabolno okolje. Povečamo tako količino beljakovin kot maščob. Hkrati pa z večjim vnosom počasno-se-sproščujočih hidratov nižamo tudi stresni hormon kortizol.  

2. Kalorije dvignemo s hrano in ne dodatki. Namesto regeneracijskega napitka lahko po sprehodu ali lahkotnem kolesarjenju zaužijemo merico kvalitetnih proteinov. 

3. Pridobljene mišice in formo vzdržujemo z ustrezno plazemsko koncentracijo aminokislin, ki nam bodo krožile po telesu že s hrano. BCAA načeloma ne potrebujemo. Je pa dobro, če poskrbimo za višje vrednosti dveh aminokislin. Prva je levcin - njena modificirana oblika je HMB - ki sproži sintezo beljakovin. Druga je glutamin, aminokislina, katero največ primanjkuje v hipermetaboličnih  - beri: hiperkataboličnih  - stanjih (naporni treningi, opekline, bolezni). 
 
. Poskrbimo za globje in daljše spanje. Verjeli ali ne, tu pride v poštev prav arginin.

Spanje in arginin?

V posteljo pojdimo prej, ne glejmo v zaslone - te zmanjšujejo stopnjo melatonina - 
temveč si raje sposodimo kako knjigo. Sedaj pa pozor! Pred spanjem pojejmo nekaj gramov arginina. Znano je, da suplementacija z arginininom samim poveča rastni hormon za 100%, ob vadbi vsaj za 300-500%, čeprav vse raziskave niso enotne. Verjetno do različnih rezultatov pride zaradi premajhne količine zaužitega arginina - tega bi moralo biti za ustrezen hormonski kar 7g.

No, če poskrbimo, da bomo arginin zaužili v ustreznem časovnem odmiku od večerje, bo lažje prečil krvno-možgansko pregrado ter poskrbel za daljšo REM fazo. Študije so pokazale, da že majhen odmerek peroralno zaužitega arginina lahko  - tudi neposredno - poveča izločanje rastnega hormona med spanjem. 

Kaj pomeni več rastnih faktorjev?

Več naravno izločenih rastnih faktorjev - torej snovi, ki jih proizvede telo - pomeni boljšo regeneracijo, ta pa tudi boljše počutje. Vemo, da se ob tem obnavljajo tudi živčne povezave - IGF-1 in BDNF sta dva promotorja nevroplastičnosti - koža, sklepne ovojnice in tkiva nasploh. 

Tega hormona ne smemo zamenjevati z umetno vnešenimi hormoni in dopingom. Podobno, kot lahko s spanjem in argininom povečamo sproščanje rastnega hormona, lahko naredimo s kalorijami, vitamini in testosteronom. Če poenostavimo, testosteron nastaja (predvsem) iz vitamina D in holesterola, zato povečanje kalorij (tudi tistih iz nezdravih maščob) ob sočasni suplementaciji z vitaminom D v ustreznem mediju vodi tudi do ugodnejših vrednosti spolnega hormona. Zanj vemo, da je takoj za inzulinom najbolj anabolični hormon. Kvaliteten vitamin D3 (v MCT mediju, ne pa običajnem sojinem olju) dobite tudi pri nas.

Da se prepričate, da uživanje arginina prinaša odlične rezultete tudi med počitkom, vam ponujamo izjemno razpoložljivo obliko arginina - ARGININ AKG 900mg - po promocijski ceni 10.99€. 


Tako. Par enostavnih nasvetov, ki preizkušeno delujejo. Verjetno bo največja preizkušnja na vas - kako se kot navdušen kolesar v najboljši formi oditi na lahkoten sprehod :)

Najbolj brano: HMB - najučinkovitejši dodatek za regeneracijo
Najbolj iskano: arginin
Prejšnji članek ENERGIJSKI GELI S KOFEINOM I KAKO IN KDAJ?
Naslednji članek Omega 3 kapsule | Katere omega 3 kupiti?

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja