translation missing: sl.general.accessibility.skip_to_content
Evo. pa smo spet tam:) Brez skrbi... paketna dostava deluje nemoteno. Poleg tega je možen osebni prevzem pred trgovino.
Evo. pa smo spet tam:) Brez skrbi... paketna dostava deluje nemoteno. Poleg tega je možen osebni prevzem pred trgovino.
SiS Beta Fuel | Izotonik za dirke & najtežje treninge

SiS Beta Fuel | Izotonik za dirke & najtežje treninge

Kaj je SiS Beta Fuel?

SiS Beta Fuel
  je hidracijski napitek, ki je bil razvit z namenom maksimalne absorbcije ogljikovih hidratov ob najmanjši možni obremenitvi želodca. Gre za pH nevtralen izotonik, ki tudi ljudem z občutljivim želodcem omogoča, da absorbirajo veliko gramažo ogljikovih hidratov (OH). Izotonik vsebuje mešanico dveh glavnih virov energije, ki aktivirata dva ključna celična transporterja in tako omogočita večji zajem energije. Posameznikov glikogen se zato zmanšuje z manjšo hitrostjo kot pri ostalih izotonikih. Seveda so SiS Beta Fuel dodani tudi elektroliti v biorazpoložljivih oblikah (citrati, laktati). Izdelek ne vsebuje umetnih sladil in je primeren za vegane.


Zakaj bi morali varčevati z glikogenom?

Pogosto slišimo argumente, da potrebujemo le kakšen gelček ali dva na uro. Mogoče res, če je trening kratek, raven pedaliranja na "sweetspoti" ali če želimo le priti do konca. Kaj pa če hočemo napredovati, voziti čim bližje funkcionalnemu pragu ali doseči najboljši možen rezultat na tekmi?

Vse je odvisno od trajanja tekme ali treninga. Konzumacija 30g OH/h pri naporu, ki traja 1-2h, je dovoljšnja. Ko pa se trajanje napora podaljša nad 2h, se pokaže nedvoumno premosorazmerje s količino zaužitih OH in končnim rezultatom (pa tudi počutjem in kasnejšo regeneracijo) (slika 1). Problem ponavadi nastane v obliki želodčnih težav, saj organizem ščiti sebe na način, da ne dovoljuje prevelikega vnosa enega hranila.

Sis Beta Fuel trajanje tekme

 Slika 1: Količina zaužitih ogljikovih hidratov na uro glede na trajanje treninga | vir: www.mysportscience.com, 2020)

Glikogena imamo okoli 450g. Kadar vozimo z visoko intenziteto, je glikogen osnovno gorivo za naše gibanje, samo s pretvorbo maščobnih kislin (te porabljamo na sprehodu, do določene mere pa na njih računajo tudi ultra tekači in ultra kolesarji) pa ni več mogoče zadostiti mehaniki gibanja. Med naporno vadbo, kakršna je na primer premagan vzpon, porabljamo med 2g in 3g glikogena na minuto. To pomeni, da imamo glikogena za manj kot 3h vožnje. Pa še to zelo teoretično

Seveda ne bomo mogli voziti enako s polnim in napol praznimi glikogenomskimi zalogami. Strategija polnjenja glikogena brez Beta Fuela zna biti izziv in glikogen se brez dodajanja različnih virov (hrana, izotonik, geli) hitro prazni. Ko se pribljižamo zadnji tretjiini, nas želi telo zavarovati pred krizo, torej pred verjetno poškodbo.To občutimo kot utrujenost, motnje koncentracije (brain fog), na koncu pa naletimo na Zid, ki ga vsi verjetno poznamo. Krivec je stresni hormon kortizol - žleze namreč zdrsnejo v fazo "Boja ali bega" in telesne prilagoditve se pričenjo. Žile se stisnejo (vazokonstrikcija), adrenalin poveča srčni utrip in tlak, kri se nagnete v določenih mišicah (iz drugih pa odteče), telo pa začne s kataboličnim procesom, v katerem razkraja mišice.  

Kako mi lahko pomaga SiS Beta Fuel?

Ne glede na nutricionistične spore so najboljše rezultate na dolgih tekmah dosegali posamezniki, ki so uživali med 80 in 120g OH na tekmo. Ponavadi gre za hitro razpololjive hidrate z visokim glikemičnim indeksom, največkrat kar za glukozo.

beta fuel rezultati 

Problem pa nastane, da je želodčna sluznica med naporom občutljiva in je to enostavno prevelika gramaža za običajnega človeka (spomnimo: Profesionalni športnik ne rabi hoditi v službo, ima podporo zdravnika, fizioterapevta, nutricionista, jedilnik prilagojen tipom treninga in tekmam, v splošnem pa uživa bolj kakovostna živila, trenira želodec, poizkuša različne vire energije). A tudi če posameznik nima občutljivega želodca, se zaustavi pri enostavni fiziološki prepreki vsake posameznika - njegovi celični steni. Človek lahko zaužije le določeno količino ene snovi - pri glukozi se številka ustavi pri 60g na uro (realno stanje pa je pogosto mnogo nižje).

SiS Beta Fuel cilja na dokazano dejstvo, da se različni ogljikovi hidrati absorbirajo preko različnih transporterjev - pa tudi z različno hitrostjo. Večja količina zaužitih OH pomeni manjše zmanjšanje glikogena, višja zaloga glikogena pa vpliva na vse od delovanja mišic, krčenja, raztezanja in zakrčenja mišic in nenazadnje - motivacije. 


Kaj vsebuje SiS Beta Fuel?

Maltodekstrin je kompleksen OH iz koruze, ki pa ima visok glikemični indeks, celo višji od glukoze (>105). To pomeni, da dvigne inzulin v krvi celo hitreje od navadnega sladkorja. Takojšen občutek energije je pomemben, saj se lahko naučimo dozirati hidrate še preden zmanjka glikogena, energijo pa lahko ciljno dodajamo tudi glede na višinski profil in zahteve tekme. Pri SiS so namesto glukoze izbral maltodekstrin, ki še hitreje dvigne inzulin, hkrati pa je od vseh hidratov najbolj nežen do želodca.

Maltodekstrinu je dodana fruktoza v pravilnem razmerju, kar omogoča telesu, da absorbira kar 90 g ogljikovih hidratov na uro -  50 odstotkov več kot je mogoče doseči s samo eno vrsto OH. Fruktoza je namreč enostaven sladkor, ki pa ima nizek glikemični indeks, okoli 25.

sis beta fuel med tekmami

Slika 3: Najboljše rezultate dosegajo kolesarji, ki vnesejo 90g OH/h, krati pa ob osnovni vir goriva (dekstroza, glukoza, maltodekstrin) dodajo še fruktozo  | vir: www.mysportscience.com, 2020)

Ustrezno razmerje med maltodekstrinom in fruktozo omogoči boljšo cirkulacijo hranilnih snovi skozi celično membrano - pravzaprav skozi dve celični membrani. Celična membrana imam določeno varovalno vlogo, zato se upira prostemu pretoku snovi. Za to uporablja določene proteine - transporterje. Glukozni transporter se relativno hitro zasiči (pri 60g/h ali še prej), če pa je na voljo druga oblika OH, na primer fruktoza, se vir energije prenese skozi celično steno z drugim transporterjem (GLUT5). Pri 4h tekmi to rezultira v 120g privarčevanega glikogena.

Kaj pa krči? Vsebuje Beta Fuel tudi elektrolite?

SiS Beta Fuel vsebuje vse elektrolite v biorazpoložljivih oblikah: sol (natrijev klorid), natrijev citrat, kalcijev laktat, kalijev klorid in magnezijev citrat. Z elektroliti smo torej preskrbljeni - omeniti pa gre, da je krče izredno težko preprečiti le z dodajanjem elektrolitov. Tako lahko izotonični napitek z elektroliti uživamo že kak dan prej, predvsem pa nekaj ur pred tekmo - na ta način zmanjšamo možnost neravnovesja elektrolitov. A vendar je najpogostejši vzrok nastanka mišičnih krčev pomanjkanje acetilholina, ki je zadolžen za odkrčenje mišice. Če med tekmo dodajamo izotonik, ki izkorišča dva transporterja, tudi glikogena  - nanj je posredno vezan acetilholin - ne bo zmanjkalo. Zaužitje večje količine OH ob dobro razpoložljivih elektrolitih je zato najboljša strategija za preprečitev mišičnih krčev

sis beta fuel

Slika 4: Beta Fuel je prvi all-in-1 izotonični napitek, ki sam po sebi zadosti kalorijskem minimumu.

Je Beta Fuel nova stvar?

SiS Beta Fuel je bil razvit in testiran  v sodelovanju z najboljšimi profesionalnimi kolesarskimi ekipami; Team Sky, British Cycling, Canon/SRAM in Cycling Australia. Študije in dodatne raziskave pa potekajo v priznanem Porsche Human Performance Centru.

Chris Froome, ki trenutno vozi za Team Ineos, je zapisal:

"Science in Sport imajo poslanstvo napraviti priročne in vrhunske produkte, kar so z Beta Fuel znova dosegli. Glede na to, da sem bil udeležen pri procesu nastajanja izdelka lahko z zagotovostjo priporočim izdelek in njegov vpliv na zmogljivost. Beta Fuel mi je zelo pomagal na Giru D Italia." 

 

Video 1: Team Sky menedžer Dave Brailsford razloži, da je za Chrisovo izjemen rezultat na 19. etapi 2018 Giro d'Italia zaslužna predvsem izjemna strategija polnjenja z OH

Komu je namenjen izdelek in kako se ga uporablja?

Največja vrednost izdelka
se je pokazala pri vzdržljivostnih športih, ki trajajo več kot 2 uri in pol in v situacijah, kjer gre pričakovati krče. Vsebino vrečke stresite v bidon, premešajte in napitek je  pripravljen. Pri najdaljših treningih/tekmah ter pri zmerno dolgih tekmah, ki zahtevajo gibanje v bližini anaerobne cone in nad, zaužimo 1 vrečko na uro. 

Izdelek ne vsebuje laktoze, glutena, oreščkev, primeren je za vegane. Ne vsebuje umetnih arom in umetnih sladil - slajen je stevijo ter naravnim sladilom fruktozo. 

Verjamemo, da boste želeli SiS Beta Fuel poizkusiti tudi sami. Zato smo za vas pripravili promocijsko ceno na paket 15 x SiS Beta Fuel po 32.99€.

sis beta fuel akcija

 

 

Viri in literatura:

Asker Jeukendrup, Asker. 2015. Carb mixes and benefits. Mysportscience.

Beta fuel. Science in Sport, 2020.

Trommelen J., Fuchs C.J.,  Beelen M., Lenaert K., Asker E. Jeukendrup A.E., Cermak N.M,  and van Loon L.J. Fructose and Sucrose Intake Increase Exogenous Carbohydrate Oxidation during ExerciseNutrients. 2017 Feb; 9(2): 167.

Najbolj brano: Energijski geli s kofeinom | Kako in kdaj?
Najbolj iskano: SiS Beta Fuel

Prejšnji članek Cink za odpornost | Ali lahko cinkove tablete zmanjšajo pojavnost prehladnih obolenj?
Naslednji članek Ašvaganda, stres in dihalna kapaciteta

Komentarji

Ulashorjula - april 11, 2020

Sis beta fuel je res kul. Predvsem je piten, lahko bi ga za gušt pila

Matic - marec 28, 2020

Hudo napisano! Sprobam čim bo prilika!

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja