VO2 MAX

VO2 max

VO2 MAX je za vsakega resnega rekreativnega športnika zelo pomemben podatek. Z njim namreč označujemo porabo kisika v telesu, ki jo telo doseže ob maksimalnem naporu. Merimo jo v ml / (kg x min). Rezultat meritev pa se spreminja glede na našo formo, ki jo v posameznem trenutku dosegamo.

VO2 MAX mera za doseganje vrhunskih rezultatov

Številke profesionalnih športnikov se gibljejo od 80 pa vse do 93. Za rekreativnega športnika pa so številke od 70-80 že zelo dobro.
Za določanje vo2 max-a se uporabljajo različni testi oz. protokoli. Pri testu je potrebno telo maksimalno obremeniti, zato je priporočljivo, da se pri testiranju uporablja več mišičnih skupin. Najpogosteje je to tek ali kolesarjenje.

vo2 max

Kako poteka test vo2 max-a

Test začnemo pri nizki intenzivnosti, ki jo povečujemo na 2-3 minute. Priporočamo, da stopnjujete moč oz. tempo (pri kolesarjenju moč, pri teku tempo) na 3 minute.
Primer: vo2 max test začnemo pri 240 W in na 3 minute dvigujemo moč za 20 W. S pomočjo maske, ki jo imamo pripeto na obraz, naprava meri našo porabo kisika. Test stopnjujemo do svojega maksimuma. Ker želimo, da so meritve kar se da točne moramo biti motivirani in na testu dati od sebe svoj maksimum

Zaradi česa se razlikuje vo2 max med posamezniki

Razlike med vo2 max nastanejo zaradi različnega načina življenja, dednosti, starosti... Naslednje točke pa so tiste, ki najbolj vplivajo na posameznikov vo2 max.

Spol: Žensko in moško telo sta po konstituciji različna. V skoraj vseh športih lahko opazimo, da se ženske ne morejo kosati z moškimi. Naj bolj opazna razlika nastane prav pri vzdržljivostnih športih. Po raziskavah naj bi ženske imele do 30% manjše vrednosti vo2 max-a

Starost: S starostjo pada maksimalna vrednost vo2 max-a. Pri moških naj bi po 25 letu ta vrednost padala za približno 1% / leto.

Dednost: Dednost igra veliko vlogo pri doseganju vaših rezultatih. Od nje je odvisno kar 25 % vaše vrednosti vo2 max-a. Na vaše rezultate ima v veliki meri vpliv tudi kri, po kateri se prenaša kisik.

Trening: Vo2 max se s rednim treningom zvišuje. Od vaše aktivnosti in vrste vadbe je tako odvisen končni rezultat, ki ga dosežete.

KAKO ŠE LAHKO ZVIŠUJEMO SVOJO VREDNOST VO2 MAX-a

Če želite izboljšati svoje sposobnosti pri pretvorbi kisika v telo predlagamo, da poizkusite izdelek OptygenIzdelek, ki ga uporabljajo mnogi vrhunski športniki, med njimi tudi znana imena slovenskega športa.

optygen

Prejšnji članek KLJUČNI DODATKI ZA VZDRŽLJIVOST: ENERGIJA IN HIDRACIJA (1/5)
Naslednji članek How to recover faster from injury?

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja