Pet stvari, ki jih moraš vedeti pred svojim prvim Ironmanom

Luka Stular / Čas branja: 3 Min
Izkušeni železni mož s teboj deli pet nasvetov, kako preživeti triatlon. Namig, trpel boš. Ampak zato si tukaj.
Ironman Mallorca cilj

Kdaj je pravi trenutek, da se triatlonec prijavi in tekmuje na svojem prvem Ironmanu oziroma bolje rečeno na svojem prvem triatlonu polne razdalje? Odgovor se razlikuje, glede na to, koga vprašate ...

Večina športnikov se prijavi na Ironman, saj želijo dokazati, da so dovolj žilavi, da lahko opravijo s 3,8 kilometra plavanja, 180 kilometri kolesarjenja in 42,2 kilometra teka. 

Tovrstni posamezniki po navadi opravijo z dirko, nato pa se poslovijo iz sveta triatlona. Kaj pa ostali?

Določeni triatlonci več let, nekateri celo desetletja, premagujejo krajše razdalje, preden se odločajo za polno razdaljo. In iz lastnih izkušenj vam lahko povem, da se te bolj bojijo Ironmana kot tisti, ki s krajšimi razdaljami nimajo toliko izkušenj. 

Kaj mora vsak tekmovalec vedeti pred prvim Ironmanom?

Sam imam z Ironmanom že izkušnje in vse več ljudi se obrača name za nasvete, preden se odločijo, da preizkusiti tudi sami.

Naštel vam bom pet stvari, o katerih morate resno razmisliti, preden se odločite za prijavo na svoj prvi Ironman.

IM Mallorca finish line in construction;)

Gradi se ciljna arena na Ironman Mallorca 

ČAS

Čas je najpomembnejša stvar v življenju, to si zapomni. Če obvladuješ čas, obvladuješ življenje. 

Ko se odločiš za nastop na Ironmanu, boš posvetil ogromno časa treningu zunaj, saj je ta preizkušnja povsem drugačna 'zver' od vsega, kar si poznal do sedaj. 

Vprašaj se, ali imaš čas za vsaj en 5-urni kolesarski trening in vsaj en 2-urni tekaški trening na teden. Si lahko privoščiš minimalno 15 ur treninga na teden? Pri tem računaj, da prevoz do bazena ali lokalne steze ni vključen v to enačbo.

Če imaš družino, poskrbi, da ne bo trpela zaradi tvoje priprave na Ironman. Enako velja tudi za službo. Kakšno delo opravljam? Mi bo omogočalo dovolj časa za trening? 

Ko se prebiješ skozi to, za moje pojme ključno vprašanje, pa so na vrsti še druge ovire, o katerih je potrebno dobro premisliti.

DENAR

Bodite pripravljeni, da boste zapravili veliko, še posebej če ste novi v svetu triatlona in je vaša želja le opraviti z Ironmanom, nato pa se posloviti od tega prelepega športa.

Če ste že stari znanci triatlona z veliko krajšimi razdaljami za pasom, potem predvidevam, da si lastite večino opreme, potrebne za dirke. V tem primeru boste morali plačati le prijavnino, prevoz in bivanje. 

Potovanje in bivanje te lahko staneta veliko. Večina nas namreč nima razkošja gostovanja dirke na domačem pragu. 

Poglejmo si primer. Če se odločim, da se septembra ponovno podam na Ironman Mallorca (tam sem nastopil že leta 2014), koliko misliš, da bom zapravil?

  • Prijavnina: 550 €
  • Let iz Gradca: 250 €
  • Bivanje + hrana + lokalni transport : 150 €

Torej, zapravil bom skoraj 1000 evrov, pa imam doma vso opremo, potrebno za dirko.

Triatlon je zelo drag. Vprašaj se torej, ali si udeležbo na Ironmanu lahko privoščiš, ali pa bi ta denar raje prišparal. Daljše lokalne dirke so dober način, kako prihraniti nekaj denarja, a glede na izkušnje tudi te v zadnjem času zaračunavajo 300 evrov in več.

Challenge Denmark; beatiful course,  nice country+nice peopleChallenge Denmark - lepa proga, lepa država in prijazni ljudje.

DRUŽBENO ŽIVLJENJE

Športnik, ki se pripravlja na Ironmana, je zadnje mesece pred tekmovanjem skoraj brez družbenega življenja. 

Vsak konec tedna bo zapolnjen s treningi, ko pa boš končno prost, boš zgolj počival, saj bo telo po šesturnem sobotnem treningu zahtevalo ležanje v postelji. 

S prijatelji (če si boš našel čas zanje) ne boš govoril o ničemer drugem, kot o svoji pripravi na Ironmana. No, morda boš spregovoril še o tem, kaj lahko in česa ne smeš jesti, da je regeneracija še hitrejša, saj tako lahko v urnik umestiš še dodaten tekaški trening. 

Morda se ne strinjaš z menoj, a kmalu boš spoznal, da imam prav. Trening za Ironman ti spremeni način razmišljanja ter družbo okoli tebe. Ne glede na to, kako zelo se trudiš, da bi to preprečil, boš pri tem žal neuspešen. 

TRENING

Si psihično in fizično pripravljen na težke treninge, pomembne za pripravo na Ironmana? 

Ne pozabi, plaval boš 3,8 kilometra, a to je najlažji del. Kasneje boš namreč sedel na kolo in na njem premagal 180 kilometrov, nato pa te čaka še maratonska dolžina teka. 

Vedeti moraš, da obstaja natančno 0 % možnosti, da bo šlo na dirki vse po načrtih. Zaradi tega moraš že na treningih tu in tam improvizirati, saj boš le tako na dirki pričakoval nepričakovano. 

Je tvoje telo pripravljeno na trening? So tvoje mišice dovolj sposobne? So tvoje misli pripravljene, da šest mesecev (verjetno pa celo več, saj so prijave po navadi odprte že leto pred tekmovanjem) razmišljajo le o dirki? 

Le če na vsa vprašanja odgovori z "da", ima prijava na Ironman smisel!

Moj nasvet je, da si postaviš manjše, uresničljive cilje, ki jih boš dosegal že med pripravami. le tako boš manj časa posvetil razmišljanju o Ironmanu, kar bo pozitivno vplivalo nate in ljudi okoli tebe. 

TELO BOŠ POSLAL SKOZI PEKEL

Takšna je realnost, ko govorimo o vzdržljivostnih športih. Ne glede na to, ali tečeš ultramaratonske razdalje ali pa tekmuješ v Ironmanu - tvoje telo bo ob prečkanju ciljne črte sesuto. Otečeni gležnji, črni nohti, bolečina v mečih, boleč hrbet ... vse to sestavlja paket opravljenega Ironmana. 

Če misliš, da boš naslednji dan oziroma naslednji teden hodil povsem normalno, se močno motiš, prijatelj moj ;)

4 black toenails after my first "full" in Mallorca, 2014Po svojem prvem polnem Ironmanu na Mallorci sem imel na cilju štiri črne nohte na nogi

Ne želim te strašiti. Osebno mi tekmovanje na Ironmanu še vedno vsakič povzroči mravljince. Upam, da se bom lahko vsako leto, dokler se ne postaram, udeležil ene triatlonske preizkušnje polne razdalje. Tovrstne dirke imajo poseben čar, ki me vleče in me motivira, da svoje cilje postavljam še višje. 

Upam, da si se danes naučil nekaj novega. Triatlon je in vedno bo eden najlepših športov na svetu. Zato pojdi ven in začni trenirati!

Blaž Brečko