translation missing: sl.general.accessibility.skip_to_content
NOVO! Brezplačna dostava nad 20€ !!!! OBVESTILO: Trgovina ponovno deluje po ustaljenem delovnem času: 11:00-18:00.
NOVO! Brezplačna dostava nad 20€ !!!! OBVESTILO: Trgovina ponovno deluje po ustaljenem delovnem času: 11:00-18:00.
Kaj jedo tekmovalci na Tour De France?

Kaj jedo tekmovalci na Tour De France?

Popularni spletni portal WeLoveCycling je objavil zanimiv članek na temo prehrane kolesarjev, ki tekmujejo na Tour De France. Prispevek se nam je zdel zanimiv, zategadelj smo vam pripravili njegov povzetek.

Ker gre za ekstremne kalorične količine hrane, je verjetno na mestu poudarek, da jih ne posnemajte. 


Časi kruha in testenin so že zdavnaj minili (še dlje v preteklosti so tisti z alkoholom in cigareti), prehrana pa mora, kljub temu, da tekmovalec med 21 dnevno dirko “pokuri” približno 140.000 kalorij, ostati raznolika in predvsem kvalitetna.

Slika1: Abdel Kader Zaaf se je med dirko opil in vozil v napačno smer. Zmagal torej ni, je pa dobil pogodbo za oglaševanje najbolj znanega francoskega aperitiva St. Raphael


Vsak dan med Tourom povprečni tekmovalec porabi med 5 in 8.000 kalorij. Odvisno od etape in njene zahtevnosti. To je 2-3x več kot bi porabil običajen kolesar med vsakodnevnimi opravili. Da bo bolje razumljen ekstrem porabe - 70 kilogramski kolesar potrebuje toliko ogljikovih hidratov kot jih najdemo v 55 bananah.


9:00 obilen in kvaliteten zajtrk


Tekmovalci rabijo hrano, ki jim pomaga pri okrevanju telesa po naporih prejšnjega dne. Prav tako pa sto z mislimi že pri naslednji etapi. Potrebujejo veliko počasi sproščujočih se ogljikovih hidratov, kvalitetnih beljakovin in nekaj malega zdravih maščob. Zajtrk tekmovalca je tako sestavljen iz:

Sklede ovsene kaše z oreščki, velike omlete, treh sendvičev s šunko in sirom, 100 g testenin, 1 jogurtom, 500 ml sadnega smutija, kozarca jabolčnega soka in skodelice kave


10:30 malica pred dirko


Med vožnjo do prizorišča dirke, ki se začne ob 12:00 tekmovalci posežejo po sadju, energijskih ploščicah in seveda - kavi

Slika2: Energijske ploščice so vedno odlična izbira


12:00 do 17:00 “gorivo” med vožnjo


Prišli smo do za nas najbolj zanimivega dela. Kaj tekmovalci zaužijejo med samo dirko. Tekmovalci ponavadi konzumirajo “pravo hrano” skupaj z izotoničnimi geli , da bi dosegli 60-90 g ogljikovih hidratov na uro. To je še posebej pomembno med vožnjo v hrib, saj pri ravninskih delih črpajo energijo iz maščob prejšnjih obrokov.

Kolesarji tako zaužijejo v povprečju: dve riževi ploščici, rogljiček z marmelado, energijske ploščice , izotonične gelčke, pločevinki coca-cole in tudi do 6 bidonov izotoničnih pijač

Slika3: Dober izotonik nam reši marsikatero težavo


17:00 Začetek regeneracije


Proces regeneracije se začne v istem trenutku, ko kolesar stopi iz kolesa. Njihova ekipa jim ponudi regeneracijski napitek nato pa sledi obrok v vozilu do baze. Potrebno je zaužiti veliko ogljikovih hidratov, da se napolnijo glikogenske zaloge ter veliko beljakovin, ki popravijo poškodovano mišično tkivo. Uro ali dve po treningu je ponavadi obrok sledeč

Regeneracijska pijača, sendvič s piščancem, riževa tortica ter 500 ml sadno-zelenjavnega smutija


20:00 velik večerni obrok


Zvečer si tekmovalci privoščijo veliko živopisane zelenjave ter počasi prebavljive hrane. To je tudi čas za zapolnitev vseh potreb po makronutrientih.


Velik goveji zrezek, 150 g testenin, jogurt in 500 ml zelenjavnega soka ali veliko skledo zelenjave


23:00 Zaključek dneva z večerno malico


Kolesarjevo telo porabi veliko kalorij tudi po koncu etape. Zategadelj tekmovalci posežejo po dodatnem obroku, ki jim pomaga obnovit glikogenske zaloge


Jogurt s kosmiči, prgišče oreščkov in kos sadja


Mislite, da bi zmogli vse to spraviti vase? Še posebej, če bi med tem morali prevoziti 200 km skozi alpe?

Naslednji članek Kako izbrati proteine, da se ne zaj****?

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja