Priljubljeni spletni portal WeLoveCycling je objavil zanimiv članek na temo prehrane kolesarjev, ki tekmujejo na Dirki po Franciji. Prispevek se nam je zdel zanimiv, zato smo vam pripravili njegov povzetek.
Ker gre za ekstremne kalorične količine hrane, je verjetno na mestu poudarek, da jih ne posnemajte.
Časi kruha in testenin so že zdavnaj minili, na srečo so še dlje v preteklosti tisti z alkoholom in cigareti.
Prehrana mora, kljub temu, da tekmovalec med 21-dnevno dirko porabi približno 140.000 kalorij, ostati raznolika in predvsem kvalitetna.
Abdel Kader Zaaf se je med dirko opil in vozil v napačno smer. Zmagal torej ni, je pa dobil pogodbo za oglaševanje najbolj znanega francoskega aperitiva St. Raphael
Vsak dan med Tourom povprečni tekmovalec porabi med 5.000 in 8.000 kalorij, odvisno od etape in njene zahtevnosti. To je 2-3x več kot bi porabil običajen kolesar med vsakodnevnimi opravili.
Da bi bolje razumeli ekstrem porabe - 70 kilogramski kolesar potrebuje toliko ogljikovih hidratov, kot jih najdemo v 55 bananah.
9:00 - obilen in kvaliteten zajtrk
Tekmovalci potrebujejo hranila, ki jim pomagajo pri okrevanju telesa po naporih prejšnjega dne. Prav tako pa so z mislimi že pri naslednji etapi. Potrebujejo torej veliko počasi sproščujočih se ogljikovih hidratov, kvalitetnih beljakovin in nekaj malega zdravih maščob.
Zajtrk tekmovalca je tako sestavljen iz:
- sklede ovsene kaše z oreščki,
- velike omlete,
- treh sendvičev s šunko in sirom,
- 100 g testenin,
- 1 jogurtom,
- 500 ml sadnega smutija,
- kozarca jabolčnega soka
- skodelice kave
10:30 malica pred dirko
Med vožnjo do prizorišča dirke, ki se začne okoli 12:00 tekmovalci posežejo po sadju, energijskih ploščicah in seveda - kavi
Energijske ploščice so vedno odlična izbira
12:00 do 17:00 - “gorivo” med vožnjo
Prišli smo do za nas najbolj zanimivega dela -kaj tekmovalci zaužijejo med samo dirko.
Kolesarji ponavadi konzumirajo “pravo hrano” skupaj z izotoničnimi geli, da bi dosegli 60-90 g ogljikovih hidratov na uro. To je še posebej pomembno med vožnjo v hrib, saj na ravninskih delih črpajo energijo iz maščob prejšnjih obrokov.
Kolesarji tako zaužijejo v povprečju:
- dve riževi ploščici,
- rogljiček z marmelado,
- energijske ploščice,
- izotonične gelčke,
- pločevinki coca-cole
- do 6 bidonov izotoničnih pijač
Dober izotonik nam reši marsikatero težavo
17:00 - začetek regeneracije
Proces regeneracije se začne v istem trenutku, ko kolesar stopi s kolesa. Član ekipe mu ponudi regeneracijski napitek, nato pa sledi obrok v vozilu med vožnjo do baze.
Potrebno je zaužiti veliko ogljikovih hidratov, da se napolnijo glikogenske zaloge ter veliko beljakovin, ki popravijo poškodovano mišično tkivo.
Uro ali dve po treningu je ponavadi obrok sledeč:
- Regeneracijska pijača,
- sendvič s piščancem,
- riževa tortica
- 500 ml sadno-zelenjavnega smutija
20:00 - velik večerni obrok
Zvečer si tekmovalci privoščijo veliko živopisane zelenjave ter počasi prebavljive hrane. To je tudi čas za zapolnitev vseh potreb po makronutrientih.
Večerjo sestavljajo:
- Velik goveji zrezek,
- 150 g testenin, jogurt
- 500 ml zelenjavnega soka ali velika skledo zelenjave
23:00 Zaključek dneva z večerno malico
Kolesarjevo telo porabi veliko kalorij tudi po koncu etape. Zato tekmovalci posežejo po dodatnem obroku, ki jim pomaga obnovit glikogenske zaloge.
Sestavljen je iz:
- Jogurta s kosmiči,
- prgiščem oreščkov,
- kosi sadja
Mislite, da bi zmogli vse to spraviti vase? Še posebej, če bi med tem morali prevoziti 200 km preko Alp?