translation missing: sl.general.accessibility.skip_to_content
LOCKDOWN!! no problemo:) Osebni prevzem ter paketna dostava delujete NEMOTENO. 🥳
LOCKDOWN!! no problemo:) Osebni prevzem ter paketna dostava delujete NEMOTENO. 🥳

Regeneracija po kolesarjenju | 1. Skype intervju z dr. Timom Podlogarjem

Regeneracija po kolesarjenju

Regeneracija po kolesarjenju je tudi v teh negotovih časih pomembna, pa čeprav je kolesarjenje znotraj lastne občine vse prej kot zanimivo. Ko smo se kot osnovnošolci usedli na kolo, nam regeneracija ni kaj dosti pomenila - a občino smo že kot mulci poznali do zadnjega kotička. Kolo nam je predstavljalo predvsem nekaj, kar nas je poneslo daleč stran - bilo je sredstvo in cilj, sploh takrat, kadar so odpadli zadnji dve uri in starši tega niso vedeli. In mnogo kasneje, ko se je stara strast obudila, je kolo znova postalo nekaj, kar prinaša svobodo. 

Situacija je negotova, a nekaj je jasno - kolesarili bomo s strastjo, zunaj ali na "Zwiftu". Zato smo vsa vprašanja v zvezi z regeneracijo po kolesarjenju oziroma drugi aktivnosti znova naslovili na dr. Tima Podlogarja, kineziologa - navdušenega raziskovalca in kolesarja.

Tim se v glavnem ukvarja s tekmovalci in ta tekmovalnost fundamentalno spremeni koncept kolesarjenja. Svobodo je potrebno potrebno žrtvovati za disciplino, rutino in odrekanje. A nekaj je gotovo. Bolj kot se tekmovalnosti - najsi bo to tekmovanje s samim s seboj, rivalstvo s klubskimi kolegi ali pa priprave  na razpisane tekme - lotevamo z glavo, več nam ostane tiste svobode, ki smo jo imeli kot mulci na Rogovih "Desetkah" in "Maratonih" - s števci na zajlo in z zlizanimi zadnjimi gumami. Regeneracija po kolesarjenju je namreč pogosto razlika med prvim in petim mestom, saj tekmovalci več srca kot sicer v proces treninga ne morejo dati. 

Zaradi pomembnosti regeneracije pri kolesarjih objavljamo   v TREH DELIH. Novost pa bo tudi to, da smo intervju opravili preko Skypa. V prvem delu smo zastavili nekatera splošna vprašanja, ki težijo kolesarje, v drugem se adaptacij - kako se telo preko treninga in prehrane prilagaja na prihajajoč trening - v tretjem delu pa se bomo poglobili v sam metabolizem kolesarja.

Kolesarji so kolikor-toliko sprejeli nujnost uporabe izotoničnega napitka. Seveda so ga najprej kupili zaradi elektrolitov, saj so nekje prebrali, da je sol potrebno nadomeščati (no, še večkrat pa so prebrali ali slišali kaj o magneziju). A prej ali slej so tudi sami ugotovili, da je naloga izotonika zelo podobna nalogi gelov, čokoladic, banan, mandljev - skratka hrani. Gre za hranilo, saj hrane ne moremo dovolj hitro uživati med treningom, jo pa še kako potrebujemo. Brez nje te zmanjka, odseka. Mnogi, sploh tisti, ki ciljajo na stopničke, so dojeli skrivnost dobrega rezultrata, ki pa ni prav nič skrivnostna. V kolikor rigorozno vzdržujemo stabilno koncentracijo glukoze v krvi, damo našim energijskim senzorjem vedeti, da je vse v redu in da so razmere za mišično delo  optimalne. Živčevje deluje normalno in mišičevje s polno zmogljivostjo poganja pedala  - gladke mišice v žilnih stenah se prilagodijo kar največjemu pretoku krvi (vazodilatacija), stresni hormoni pa so v mejah normale, vse to pa omogoča normalno (nizek) krvni utrip in tlak. Še več, vnos vsaj 90g OH na uro med daljšim treningom prepreči mišične poškodbe in tako izboljša proces regeneracije. In o tem bomo danes govorili z našim sogovornikom, ki je pomagal zasnovati izotonični napitek Ndure ter regeneracijski napitek Reg-N.

Če je pri izotoniku problem v neizkoriščenem energijskem potencialu hranila - ta ostaja v prebavilih, zaradi česar povzroča prebavne motnje -  je pri regeneracijskih napitkih problem v (premalo) beljakovinah. Razmerje 5:1 v prid OH vsekakor ni optimalno, saj bomo zaužili ali preveč ogljikovih hidratov ali pa premalo beljakovin. 

Read more.
Prejšnji članek Pohodniške nogavice | Kaj se lahko naučimo od kolesarjev?
Naslednji članek KATERO JE OPTIMALNO GORIVO ZA KOLESARJE? | Intervju z dr. Timom Podlogarjem

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja