4Endurance na svetovnem prvenstvu z Borjo Jeličem - trening
Čas branja: 4 min

4Endurance na svetovnem prvenstvu z Borjo Jeličem - trening

Čas branja: 4 min
Borja Jelič se prebija skozi ljubljanski dež.
4Endurance na svetovnem prvenstvu z Borjo Jeličem - trening

Če redno spremljaš naše vsebine, si morda dobil/a občutek, da Borja Jelič cele dneve je hitro hrano, uživa ob pivu in jezi našega nutricionista Blaža Grmeka.

No, to delno seveda drži.

Optimalna športna prehranaTa prizor gre človeku težko iz glave.

Vendar, šalo na stran, treba je poudariti, da nastop na svetovnem prvenstvu ni mala stvar in terja veliko fizičnega in psihičnega žrtvovanja. Še posebej, če se od tebe ne pričakuje nič drugega kot absolutna zmaga.

4Endurance ne dvomi, da bo Borja Jelič v kratkem svetovni prvak.

Borjo smo povprašali, kako so potekale njegove priprave za zmago na svetovnem prvenstvu.

Besedo prepuščamo kar njemu.

Borja Jelič o svojih pripravah

Treningi so bili, kolikor je bilo mogoče, prilagojeni trasi svetovnega prvenstva. Torej, čim več klancev.

Seveda pa je eno plan, drugo realizacija.

Vnos ogljikovih hidratovJa, plani res lahko hitro skrenejo s poti.

V letošnjem letu se mi kazalec tedensko porabljenega časa za trening ustavi pri 14,3 ure.

Borja z zmago na svetovnem prvenstvu trenira vsaj 2 uri na dan!?

Ni veliko, spet pa ni zanemarljivo, če upoštevamo, da nisem profi in moram za kruh in mleko (in stroške svetovnega prvenstva, ki si jih v celoti krijemo sami) tudi delati.

Štiri vrste treninga

Na kolesu skušam biti čim več. Tudi kar je day off, skušam pognati pedala vsaj na coffee ride. Sem bolj len tip kolesarja, tak, ki mu počitek bolj škodi kot koristi. Po dnevu ali dveh pavze običajno potrebujem kakšen dan, da se spet zaženem.

Prehranski dodatki med treningomČe ne gre drugače, si Borja pomaga s prehranskimi dodatki.

Treningi v grobem vključujejo treninge za moč, intervale na klanec, distanco in trening za hitrost.

Treningi za moč se izvajajo na položnejši klanec s težkim prenosom na nizkih obratih. Hitrost ni pomembna, tudi vati niso bistveni. Važno je, da mišice na nogah pravilno pritiskajo na pedala in da se v trupu ne zvijaš.

To lahko izvajaš kot ločen trening, lahko pa vaje za moč vključiš v kakšno skupinsko vožnjo – ko je treba na klanec počasneje zaradi ostalih, lahko to izkoristiš, prestaviš na težek prenos in se počasi na moč pelješ zraven.

Treningi za distanco so dolgi. Tukaj je pomembno paziti tudi na prehrano pred in med treningom, da ne "zatrokiraš".

Glede na traso na svetovnem prvenstvu, so moji treningi za distanco vključevali čim več klancev.

Intervali na klanec so visokointenzivne, nekaj minut trajajoče ponovitve na klanec. Izvajajo se z različnimi intenzivnostmi, spremlja se vate.

Tovrstni intervali so različno dolgi in glede na dolžino se prilagajata tudi intenzivnost in število ponovitev.

Treningi za hitrost se običajno izvajajo za avtom ali motorjem, kjer se v zavetrju voziš z višjo hitrostjo. S tem predvsem natreniraš motoriko nog, ki je nekoliko drugačna pri velikih hitrostih.

Jaz žal tokrat nisem uspel za avtom narediti niti enega treninga, sem pa pogostil hodil na runde, kjer so hitrosti višje. Ni isto kot za avtom, je pa vsaj nekaj.

Običajno skušam narediti en večji blok treningov, recimo 4 ali 5 dni zapored. Vrsto treninga prilagajam glede na počutje. Če se počutim utrujenega od preteklih dni, nikoli ne grem na silo, temveč prilagodim intenzivnost situaciji. Velikokrat tudi pride kaj vmes, recimo dež ali obveznosti ... Temu primerno je potrebno prilagoditi treninge v naslednjih dneh.

Med vrsticami želi Borja povedati, da ni mogel dovolj redno trenirati, ker je v Ljubljani deževalo pivo!

Vloga nutricionista

Dietetik Blaž Grmek mi je dnevno svetoval glede obrokov in ustreznosti prehrane glede na trening, ki je bil za menoj, oziroma za trening naslednjega dne.

Bistveno je bilo, da dobim zadostno količino energije, predvsem v obliki ogljikovih hidratov. Sistem je dokaj preprost  kadar treniraš, ne bodi skromen z ogljikovimi hidrati, z ustreznimi obroki pa poskrbi za njihovo maksimalno absorpcijo. Skratka, treba je biti "nafilan".

Seveda sem bil jaz pri tem nekoliko previden, saj telesna teža igra ključno vlogo, ko je potrebno splezati čez klance. Še posebej, če je teh klancev okoli 4000 višinskih metrov, kot bo na svetovnem prvenstvu.

Težo sem uspel nekako ohraniti na slabih 77 kg, kar je v redu glede na mojo višino (190 cm). Vsekakor menim, da kolesar s tako težo težko konkurira izrazitim ultralahkim hribolazcem.

Popis treningov

  • Nedelja, 21.8.  27km, 1 ura, lahkotna regeneracijska vožnja
  • Ponedeljek, 22.8.  1 ura 23 minut, 42 km Kurešček in nazaj
  • Torek, 23.8.  1 ura, 28 km
  • Sreda, 24.8.  prost dan
  • Četrtek, 25.8.  3 ure 30 minut, 100 km, "New Bike Day!", klanci 3x
  • Petek, 26.8.  2 uri 30 minut, 64 km klanci
  • Sobota, 27.8.  3 ure 50 minut, 100 km, intervali na Ambroža/Krvavec
  • Nedelja, 28.8.  3 ure, 82 km zmerno
  • Ponedeljek, 29.8.  prost dan
  • Torek, 30.8.  6 ure 20 minut, 180 km, razdalja z veliko klanci (3000 m)
  • Sreda, 31.8.  1 ura, 25 km, lahkotna regeneracijska vožnja
  • Četrtek, 1.8.  2 uri 20 minut, 85 km, runda
  • Petek, 2.9.  2 uri, 47 km, intervali na klanec
  • Sobota, 3.9.  2 uri 30 minut, 64 km, regeneracijska vožnja do Kranja po številke in nazaj
  • Nedelja, 4.9.  3 ure 47 minut, 135 km, L'Etape dirka
Priprave na svetovno prvenstvoPonosni smo na Borjo Jeliča za ves trud, ki ga je vložil v svoje priprave. Istočano pa, ne da bi nanj izvajali kakšen poseben pritisk (haha), se že veselimo proslave njegove absolutne zmage!

Preberi tudi:

Kakšen prehranski načrt je Blaž Grmek pripravil Borji?

Borja Jelič na Maratonu Franja