Ko zadiši po kavi

Info 4Endurance / Čas branja: 2 min
Marjetka Conradi o uporabi kave oziroma kofeina med kolesarjenjem.
Ko zadiši po kavi

Kava je zakon. Za velik del svetovne populacije se dan ne začne brez dobre skodelice kave. Enim je všeč njen vonj, drugim okus, tretji pa prisegajo na moč kofeina, ki jih zbudi in postavi postavi na noge.

Kolesarji moč te priljubljene in dovoljene »droge« s pridom izkoriščamo za izboljšanje treninga in za vse bolj popularna »coffee ride« druženja na kolesu.

Kakšen je učinek kofeina?

Kava oz. kofein je poživilo, ki spodbuja živčevje in onemogoča vezavo adenozina, spojine, ki povzroča občutek utrujenosti.

Dobro je vedeti, da prične kofein učinkovati na naše fizične sposobnosti približno eno uro po zaužitju. Če se torej odpravljate na daljši, nekaj urni trening, spijte doma eno kavo kakšno uro pred štartom in še eno vmes, pa bo vaš trening popoln.

Raziskave namreč kažejo, da ena dobra domača turška kava ali pa barski capuccino, ki vsebujeta približno 80-100 mg kofeina, lahko izboljšata naše zmožnosti za 3-5 %. To pomeni, da lahko izboljšata trening tudi za 50 %.

Poleg tega kofein izboljša agilnost, poveča zbranost in daje občutek, da opravljamo lažji trening kot ga v resnici in na ta način pripomore k bolj intenzivnemu in daljšemu treningu.

Zanimiva je tudi ugotovitev, da kolesarji, ki po težkem treningu ali dirki zaužijejo ogljikove hidrate in spijejo še kavo, akumulirajo kar 66 % več mišičnega glikogena, ki hrani naše mišice, kot če bi pojedli samo ogljikove hidrate.

Kakšen je varen odmerek kofeina?

Varna dnevna doza kofeina je približno 3 do 6 miligramov na kilogram telesne teže.

Enkratni odmerek naj ne bi presegal 200 mg, kar ustreza zaužitju približno dveh kav naenkrat. Dnevno naj ne bi presegli 300 do 400 mg kofeina, odvisno od posameznikove teže in navajenosti na kofein.

Telo sicer v štirih urah izloči približno polovico zaužitega koefina, pa vendar so štiri kave na dan že kar na meji zdravega načina življenja. Predoziranje kofeina namreč lahko vodi do nepojasnjenega nemira, občutkov tesnobe, nervoze, nespečnosti, potrebe po povečanem uriniranju, prebavnih težav in tudi motenj srčnega ritma.

Ima kofein negativne stranske učinke?

Uživanje kave in kofeina v zmernih količinah nima negativnih stranskih učinkov.

Dokazano je tudi, da pitje kave med kolesarjenjem ne poveča števila obiskov toaletnih prostorov in tudi ne zahteva povečanega vnosa tekočine. Zato je strah pred dehidracijo odveč.

Prav tako so znanstveniki ovrgli teorijo, da uživanje kofeina med treningom v vročih poletnih dneh negativno vpliva na regulacijo naše telesne temperature.

Zaključek

Če vas še vedno nisem prepričala, da je kava v zmernih količinah zakon, pa lahko skodelico dobre kave nadomestite s kofeinskimi kapsulami ali sežete po energijskem gelu z dodatkom kofeina.

Ne pozabite pa, da je lepše kot spiti gel, se med treningom po poti ustaviti na kakšni kavici tukaj in kavici tam, še posebej, če kolesarimo v družbi.