translation missing: sl.general.accessibility.skip_to_content
Evo. pa smo spet tam:) Brez skrbi... paketna dostava deluje nemoteno. Poleg tega je možen osebni prevzem pred trgovino.
Evo. pa smo spet tam:) Brez skrbi... paketna dostava deluje nemoteno. Poleg tega je možen osebni prevzem pred trgovino.
ENERGIJSKI GELI S KOFEINOM I KAKO IN KDAJ?

ENERGIJSKI GELI S KOFEINOM I KAKO IN KDAJ?

Energijski geli s kofeinom so preplet dveh najbolj učinkovitih sestavin v svetu vzdržljivosti - a princip delovanja ogljikovih hidratov in stimulansov se med seboj razlikuje, tako da je potrebno najdi ustrezno razmerje ter timing med navadnimi geli in energijskimi geli s kofeinom. Poglejmo, kaj pravijo študije. 

 

ENERGIJSKI GELI = GLIKOGEN

Nobena snov ni za vzdržljivostnega športnika tako pomembna, kot hitro delujoči ogljikovi hidrati. Prav zato je tudi človeški metabolizen narejen tako, da na "visokih vrtljajih" večino energije pridobi iz "sladkorne" zaloge. Pri intenzivnosti, ki presega polovico našega VO2 max, namreč iz maščobe ni mogoče več dovolj hitro pridobivati snovi za celično dihanje in vključi se glikogen. Gre za 450g zalogo energije, ki je shranjena v mišicah in jetrih, po zgradbi pa ni nič drugega kot polisaharid glukoze. To pomeni, da ima atlet možnost, da izbira, ali bo energijo za gibanje dobil iz hrane ali pa bo računal na glikogen. Vse preveč tekačev, kolesarjev, še poseben pa triatloncev računa na glikogen, ki mu omogoči tiste 2-3h gibanja.
A vedeti je potrebno, da ima trošenje glikogena še druge implikacije - v kolikor med vzponom organizem potroši med 2 in 3g glikogena na minuto, ta izjemno hitro pade pod polovico. Ko se zgodi to, pričnemo sproščati stresne hormone, ki pa pričenjo organizem pripravljati na krizo. Poleg tega, da se prične proces mišične razgradnje (katabolizem), pa želi kortizol preprečit poškodbo - športnik začuti utrujenost, ki pripelje do tistega, kar ne želimo. V žargonu to imenujemo Zid in je najslabše, kar se nam lahko zgodi. No, razen poškodbe. 

Kaj lahko naredimo? Glede, da gre za dve relativno podobni molekuli, lahko preprečimo trošenje glikogena tako, da dodajamo njemu podobno snov v količini in časovnici, kot jo trošimo s samo aktivnostjo. Če potrošimo 2g glikogena na minuto, bi bilo odlično, da se s hranili -  energijski gel, banana, energijske tablice, izotonični napitek - nadomesti kar 120g slednjega. Najboljši triatlonci na Ironman-u zaužijejo 100-120g glukoze na uro in količina zaužitega sladkorja sovpada tudi z uspešnostjo rezultata (svetujemo branje članka Kaj pojesti med daljšo turo). A ker vemo, da običajen želodec ni vajen zaužiti take količine ogljikovih hidratov med vadbo, rečemo pavšalno - za najboljše rezultate zaužij 3 energijske gele na uro. Energijski gel je najlažja hrana dozirat, saj takoj začutimo energijo, hkrati pa ne pozvroča prebavnih težav. No, vsaj ne bi smel - vsi smo že imeli malo morje težav z geli in to je tudi eden od vzrokom, da je nastal 4Energy energijski gel s kofeinom
energijski geli s kofeinom in glikogen

 

ENERGIJSKI GELI S KOFEINOM - TIMING JE VSE
 
Kaj pa kofein? Kofein je druga substanca, ki na relativno zdrav način izboljša delovanje krvno-žilnega sistema in atletu podaljša fokus. S trošenjem glikogena se zmanjšuje tudi eden izmed naših glavnih živčnih prenašalcev (acetilholin) in prav zato smo med predolgim naporom zmedeni, primanjkuje nam motivacije, koordinacija pa je daleč od optimalne. Kofein se zoperstavlja zaspanosti, hkrati po posredno vpliva na dopamin, našo nagradno molekulo. Še bolj kot motivacijski so vidni učinki zaužitega kofeina na končno moč vzdržljivostnega športnika. V študiji, ki je primerjala dve popularna ergogenika, kofein in nitrate rdeče pese, je 24 elitnih kolesarjev doseglo povprečno 3.5% večjo moč tako nasproti nitratom, kot tudi placebu. 
Kdaj torej dodati energijski gel s kofeinom? Prvič, količina kofeina mora biti relativno visoka - recimo ji zmerna. Če vračunamo, da je zdrava količina kofeina tam med 300 in 400mg na dan, se moramo med tekmo za učinke na moč (power output) prej približati zgornji kot spodnji količini. Seveda obstajajo velike individualne razlike med posamezniki - vpliv na fokus, motivacijo in počutje se prične že pri nižji količini kofeina, medtem ko lahko povečamo watte vsaj z zmerno količino kofeina. Kdaj torej dodamo energijski gel s kofeinom?
energijski gel s kofeinom

Vse je odvisno od dolžine treninga ali tekme, njegove intenzitete, distribucije, višinskega profila. Pred tekmo vsaj 10 dni zmanjšujemo količino zaužitega kofeina, da ima kofein na tekmi največji učinek. Zmanjšamo popito kavo, pa tudi sintetičen kofein, če ga uporabljamo pred treningi. Če imamo enourni trening, lahko energijski gel s kofeinom zaužijemo nemudoma pred treningom ali tekmo in dodamo še 1 ali 2 gela. V kolikor gre za 6h trening ali tekmo, vsekakor ne bomo začeli dodajati gelčkov na začetku. Ne želimo namreč, da bi ravno proti koncu treninga prišlo do upada zmogljivosti - še več, upada motivacije. Tako tempiramo energijski gel s kofeinom nekako na polčetro, četro uro ter dodamo še en ali dva energijska gela s kofeinom. Vse je odvisno od poznavanja svoje telesa - predvideti moramo, kdaj bomo doživeli krizo. Ko so proučevali končen rezultat kolesarjev skozi 4 dvojno slepe in s placebom kontrolirane študije, so ugotovili, da že zmerna (moderate) količina kofeina izboljša rezultat, če se jo le doda pozno v tekmi. Tako je potrebno najti najboljšo strategijo med energijskimi in energijskimi geli s kofeinom. 

 

4ENERGY TURBO - ENERGIJSKI GEL S KOFEINOM

4Energy turbo gel je nadgradnja 4Energy energijskega gela. Zasnovan kot lahek energijski gel, ki temelji na maltodekstrinu z dodatkom fruktoze, je nežen do želodca, vsebuje pa tudi manjšo količino soli. Kot sladilo vsebuje kanček naravne stevie - steviol glikozidi so naravno prisotni v rastlini in med 30 in 150x bolj sladki od sladkorja. 4Energy energijski gel s kofeinom vsebuje 75mg hitro delujočega kofeina, pri čemer - odvisno od naše navajenosti in tolerance - lahko zaužijemo do štiri gele na tekmo ali trening, če je ta res dolga.  
energijski geli s kofeinom
Da se prepričate, kako prijetni in učinkoviti so novi 4Energy Turbo, vam jih v promocijski akciji ponujamo po ceni 1.50€.

Najbolj brano: Kava pred treningom?
Najbolj iskano: energijski geli s kofeinom 
Prejšnji članek Ašvaganda, stres in dihalna kapaciteta
Naslednji članek Arginin in aktivna regeneracija

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja