translation missing: sl.general.accessibility.skip_to_content
Odprti smo normalno (11-18ih). V trgovini je lahko samo en kupec. Obvezna uporaba mask.
Odprti smo normalno (11-18ih). V trgovini je lahko samo en kupec. Obvezna uporaba mask.
Choose Location:

Regeneracija mišic po kolesarjenju | 1. Skype intervju z dr. Timom Podlogarjem

Regeneracija mišic po kolesarjenju

Regeneracija mišic po kolesarjenju je tudi v teh negotovih časih pomembna, pa čeprav je kolesarjenje znotraj lastne občine vse prej kot zanimivo. Ko smo se kot osnovnošolci usedli na kolo, nam regeneracija ni kaj dosti pomenila - a občino smo že kot mulci poznali do zadnjega kotička. Kolo nam je predstavljalo predvsem nekaj, kar nas je poneslo daleč stran - bilo je sredstvo in cilj, sploh takrat, kadar so odpadli zadnji dve uri in starši tega niso vedeli. In mnogo kasneje, ko se je stara strast obudila, je kolo znova postalo nekaj, kar prinaša svobodo. 

Da vas potolažimo - v najslabšem primeru nam ostane "Zwift". Kar pa tudi ni tako slabo. Raziskovalci v interdisciplinarnem Human performance centru so verjetno več kot kdorkoli med nami prekolesarili med štirimi stenami - zanesljivost, veljavnost in ponovljivost ostajajo ključne zahteve znanstvene metode. Kaj pomaga in kaj ne bi namreč težko objektivno ocenili na vožnji do Obale - zato iz svojega delovnega mesta tudi tokrat odgovarja dr. Tim Podlogar. 

Tim se v glavnem ukvarja s tekmovalci in ta tekmovalnost fundamentalno spremeni koncept kolesarjenja. Svobodo je potrebno potrebno žrtvovati za disciplino, rutino in odrekanje. A nekaj je gotovo. Bolj kot se tekmovalnosti - najsi bo to tekmovanje s samim s seboj, rivalstvo s klubskimi kolegi ali pa priprave  na razpisane tekme - lotevamo z glavo, več nam ostane tiste svobode, ki smo jo imeli kot mulci na Rogovih "Desetkah" in "Maratonih" - s števci na zajlo in z zlizanimi zadnjimi gumami. Regeneracija po kolesarjenju je namreč pogosto razlika med prvim in petim mestom, saj tekmovalci več srca kot sicer v proces treninga ne morejo dati. 

regeneracija po kolesarjenju human performance center
Slika 1: Human Performance Center, prvi slovenski interdisciplinarni tim strokovnjakov in športnih navdušencev, ki ne odstopajo od osnovne filozofije znanstvenega raziskovanja - testirati, šele nato pa dokazati ali ovreči. A bolj kot iskanje novih spoznanj jih zanima, kako lahko glede na razlike med posamezniki z prilaganjem treninga, počitka, prehrane in drugih manipulacij izboljšajo tekmovalčeve šibke točke.
 
Kolesarji so kolikor-toliko sprejeli nujnost uporabe izotoničnega napitka. Seveda so ga najprej kupili zaradi elektrolitov, saj so nekje prebrali, da je sol potrebno nadomeščati (no, še večkrat pa so prebrali ali slišali kaj o magneziju). A prej ali slej so tudi sami ugotovili, da je naloga izotonika zelo podobna nalogi gelov, čokoladic, banan, mandljev - skratka hrani. Gre za hranilo, saj hrane ne moremo dovolj hitro uživati med treningom, jo pa še kako potrebujemo. Brez nje te zmanjka, odseka. Mnogi, sploh tisti, ki ciljajo na stopničke, so dojeli skrivnost dobrega rezultata, ki pa ni prav nič skrivnostna. V kolikor rigorozno vzdržujemo stabilno koncentracijo glukoze v krvi, damo našim energijskim senzorjem vedeti, da je vse v redu in da so razmere za mišično delo  optimalne. Živčevje deluje normalno in mišičevje s polno zmogljivostjo poganja pedala  - gladke mišice v žilnih stenah se prilagodijo kar največjemu pretoku krvi (vazodilatacija), stresni hormoni pa so v mejah normale, vse to pa omogoča normalno (nizek) krvni utrip in tlak. Še več, vnos vsaj 90g OH na uro med daljšim treningom prepreči mišične poškodbe in tako izboljša proces regeneracije. In o tem bomo danes govorili z našim sogovornikom, ki je pomagal zasnovati izotonični napitek Ndure ter regeneracijski napitek Reg-N.

 

Read more.
Prejšnji članek Pohodniške nogavice | Kaj se lahko naučimo od kolesarjev?
Naslednji članek KATERO JE OPTIMALNO GORIVO ZA KOLESARJE? | Intervju z dr. Timom Podlogarjem

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja