Prvi sončni žarki na cesto vselej zvabijo številne cestne kolesarje. Že prvi kilometri pa razkrijejo, kaj je posameznik počel med zimo. Tisti, ki so tu in tam sedli na kolo, bodo brez težav premagovali daljše razdalje, medtem ko bodo tisti, katerih kolo je pozimi počivalo v kleti, na prvih vožnjah dihali nekoliko globje.
Z razmahom tehnologije, ki je že zdavnaj močno posegla tudi v svet kolesarstva, so zimski premori za večino kolesarjev postali stvar preteklosti. Trenažer se najde že v stanovanju vsakega kolesarja, a formo se v zimskih mesecih lahko ohranja tudi na druge načine.
Ciklokros ima že dolgo tradicijo, a popularnost mu raste šele zadnjih nekaj sezon. Za to se lahko v prvi vrsti zahvalimo številnim profesionalnim kolesarjem, kot so Wout van Aert, Mathieu van der Poel, Tom Pidcock in nenazadnje tudi Tadej Pogačar, ki večji del sezone kraljujejo na cestnih dirkah, pozimi pa konkurenco "uničujejo" še na ciklokrosaških preizkušnjah.
Ciklokros bo poskrbel, da boš v formi preko celotnega leta.
Vendar pa je zmotno misliti, da je ciklokros namenjen le profesionalcem. Prav vsak rekreativni kolesar se lahko prijavi na dirke v lokalnem okolju in na ta način učinkovito dviga pripravljenost pred glavnim delom sezone. Ciklokros je zaradi svojih lastnosti namreč idealna disciplina za pripravo na cestno sezono.
Poglejmo torej, zakaj v zimskem času izbrati ciklokros!
Dvigni moč pri VO2 max
Dirka ciklokrosa navadno traja okoli 60 minut. A za razliko od dirk na cesti, kjer je lahko večji del časa tempo precej nizek in se pravi napor začne šele v zadnjih kilometrih, je ciklokrosaška preizkušnja živahna že od prvega metra dalje.
Ciklokros je smatran za eno najbolj intenzivnih disciplin kolesarstva. Tekmovalci stalno vozijo na vso moč, le nekajkrat na krog pa si lahko privoščijo nekaj sekund predaha. Posledično je srčni utrip tekom celotne preizkušnje zelo visok, prevzem kisik pa poseže v bližino maksimalnih vrednosti.
Dvig pripravljenosti se dogaja ravno tedaj, ko je telo obremenjeno. Ena ura dirkanja, v kateri je telo pod velikim stresom, ima med drugim pozitivne učinke tudi na dvig zmožnosti doseganja visoke moči pri VO2 max. Telo se bo namreč privadilo na novo nastalo stanje in začelo v njem bolje delovati.
Ciklokros je sestavljen iz številnih intervalnih obremenitev, ki so učinkovita in pogosto uporabljena metoda za dvigovanje moči pri VO2 max.
Proge ciklokros dirk so tehnično precej zahtevne, s številnimi ostrimi zavoji, ovirami in kratkimi spusti. Ritem vožnje se tako stalno prekinja, kar rezultira v intervalno obremenitev z nenehnimi pospeševanji. Prav intervalni treningi pa so odlična metoda za dvigovanje moči pri VO2 max, ki se je med pripravami na dirke redno poslužujejo tudi cestni kolesarji.
Torej, namesto da se pozimi trudiš z duhamornimi intervalnimi treningi na trenažerju, se raje prijavi na dirko ciklokrosa in tako dvigni svojo pripravljenost pred spomladansko cestno sezono.
Nrgy Unit Gel Box
45 g OH na gel z elektroliti
Nrgy Unit Gel Box s kofeinom
45 g OH, 65 mg kofeina na gel z elektroliti
Nrgy Unit Drink
45 g OH na odmerek z elektroliti
Nrgy Unit Drink 90
90 g OH na odmerek z elektroliti
Postani mojster nadzorovanja kolesa
Ciklokrosaši so eni izmed tehnično najbolje podkovanih kolesarjev. Njihove dirke namreč potekajo na najrazličnejših podlagah (blato, pesek, sneg…), ki zahtevajo izjemen nadzor nad kolesom.
Različne podlage zahtevajo različne načine vožnje. Dirkanje na travi je precej drugačno od dirkanja v blatu, slednje pa se zopet razlikuje od dirkanja na mivki. Ni redko, da na ciklokrosaški dirki proga vsebuje celo več različnih podlag, kar tekmovalce prisili, da se na spremembe prilagajajo v le nekaj stotinkah sekunde. Prav to jih naredi mojstre v nadzorovanju kolesa.
Kdor zna nadzorovati kolo v blatu, mu je vožnja na cesti mala malica. Vožnja na spustih se kar naenkrat zdi otročje lahka, saj imajo gume občutno več oprijema, kolo pa se odziva precej hitreje kot v blatu.
Le nekaj dirk ciklokrosa bo tvojo vožnjo na cesti dvignilo na višji nivo. Postal boš bolj varen, zmanjšal boš število padcev, posledično pa boš na kolesu in predvsem na spustih užival še precej bolj kot prej.
Spomladansko topljenje kilogramov ne bo potrebno
Ne bomo si zatiskali oči, da kolesarji v zimskem času, zaradi občutno manj kolesarskih kilometrov, pridobimo kilogram ali dva. Te je nato spomladi potrebno topiti, saj je vožnja odvečnih kilogramov v klanec pogost povod za številne sočne kletvice utrujenih kolesarjev.
Namesto da se spustiš v vsakoletno spomladansko borbo s kilogrami, raje poskrbi, da jih sploh ne pridobiš.
Ohranjanje rednega kolesarskega ritma tudi v zimskem času je najbolj učinkovit način ohranjanja telesne teže. Obstaja mnogo načinov, kako vzdrževati pripravljenost, a ciklokros je verjetno najboljša izmed vseh.
Naj ti razložimo zakaj.
Vožnja na trenažerju v toplem zavetju doma je zagotovo mamljiva ponudba, a roko na srce, tudi precej nezanimiva. Le redki kolesarji bodo trdili, da jim je vožnja med štirimi stenami bolj pri srcu od vožnje v objemu narave.
Ciklokros preizkušnje te prisilijo, da se odpraviš ven in premagaš nekaj kilometrov na svežem zraku. Ker gre za relativno kratke dirke, tudi spopadanje z morebitnim mrazom ni težava, saj si v roku dobre ure in pol že lahko zopet skrit med štirimi stenami.
Morda se sprašuješ, zakaj ne bi raje kot na ciklokros dirko odšel na "normalno" vožnjo. A dejstvo je, da boš na slednji izjemno težko dosegel obremenitev, ki ji boš podvržen na dirki ciklokrosa, hkrati pa boš enako število porabljenih kalorij dosegel v precej krajšem časovnem obdobju.
Okrepi si odpornost
Kolesarjenje na trenažerju je super rešitev za zimske dni, a zmanjšana izpostavljenost zunanjemu okolju ima tudi slabe lastnosti. Ena izmed njih je zagotovo padec odpornosti, saj se telo razvadi in se ni več navajeno boriti z zunanjimi (neprijaznimi) pogoji.
Nastop na ciklokros dirkah bo okrepil tvojo odpornost, saj dirke pogosto potekajo tudi v manj prijaznih vremenskih razmerah. Okrepljen imunski sistem pa pomeni, da se bo število sezonskih bolezni precej zmanjšalo, zaradi česar boš izpustil manj treningov in lažje ohranil visok nivo pripravljenosti.
Ciklokros ti bo okrepil imunski sistem, zaradi česar boš izpustil manj treningov.
Tudi spomladi bo dober imunski sistem prišel še kako prav. Cestni kolesarji namreč pogosto precenimo zunanjo temperaturo. Sončni žarki nam dajo lažni občutek toplote, zaradi česar se oblečemo premalo in hitro zbolimo.
Po zimski sezoni ciklokrosa to ni več problem. Četudi imaš na sebi kakšen kos oblačila premalo, bo telo zdržalo in preprečilo bolezen.
Naučil se boš "brati" teren
Blatna ali peščena podlaga ciklokrosaše prisili, da stalno iščejo idealno pot preko določenega odseka in na ta način poskrbijo, da jim ni treba razjahati kolesa. Ponašajo se z morda celo najboljšimi sposobnostnimi "branja" terena, saj le na tak način dosežejo, da ostanejo v pokončnem položaju.
Vožnja na cesti je, kar se tega tiče, precej lažja. Pa vendar so na njej skrite številne pasti. Luknje, jaški in pesek ogrožajo kolesarja, ki se mora znati izogibati vsem nevarnostim.
Ciklokros te bo naučil varnejšega kolesarjenja!
Večkrat vidimo, da nekateri prepozno opazijo določeno luknjo ali pa izberejo napačno linijo, zaradi česar se lahko znajdejo celo na tleh. Zagotavljamo vam, da ti posamezniki niso ciklokrosaši, saj slednji vselej izvrstno "preberejo" teren in izberejo linijo, ki je najbolj varna.
Že nekaj ciklokrosaških preizkušenj ti bo drastično izboljšalo sposobnosti prepoznave terena in ohranjanja stabilnega položaja. V nasprotnem primeru si namreč obsojen na "blatno kopel".
Hvala, ciklokros!
Preberi tudi: