Najboljši naravni vitamin C z acerolo in šipkom

Info 4Endurance / Čas branja: 4 min
Izberi najboljši vitamin C za krepitev imunskega sistema.
Najboljši naravni Vitamin C z acerolo in šipkom

Vitamin C je najbolj pomemben vitamin za ohranjanje zdravja in imunskega sistema. 

Vendarle pa niso vse njegove oblike enako učinkovite. Vitamin C, ki temelji zgolj na askorbinski kislini, kar velja za mnogo dodatkov z vitaminom C, je bistveno manj učinkovit.

Naravni vitamin C z acerolo in šipkom je novi prehranski dodatek iz linije 4Endurance Pro. Gre za povsem naraven vir vitamina C, narejen iz plodov šipka in sadežev acerole.

Rezultat?

Visoka stopnja absorpcije in dolgotrajen učinek v telesu. To pa je najboljši način za krepitev imunskega sistema in zdravja.

Naravni vitamin C 

Prehranska dopolnila, ki vsebujejo naravni vitamin C, vsebujejo različne vire vitamina C. Brokoli, paprika, brstični ohrovt, različne vrste eksotičnega sadja ...

Naš Naravni vitamin C vsebuje acerolo in šipek. Ta dva naravna vira vitamina C omogočata različno obliko sproščanja in sta prijazna do želodca. Predvsem šipek je našemu telesu dobro poznan in ne more povzročiti "potresa" v tvojem želodcu.

Acerola in šipek sta odlična naravna vira vitamina C.

Acerola

Acerola je sadež, ki je pri nas poznan tudi pod imenom karibska češnja, zaradi njegovih izrednih lastnosti pa ga uvrščamo med tako imenovana super živila. Ima namreč približno 20x več vitamina C kot limona, zaradi flavonoidov in karotenoidov, ki jih vsebuje, pa je izkoristek vitamina C precej boljši kot v brokoliju ali cvetači

Flavonoidi in karotenoidi v aceroli so tudi močni naravni atioksidanti, ki ščitijo celice pred oksidativnim stresom, prostimi radikali in škodljivimi vplivi zunanjega okolja. V teoriji pa lahko znižujejo tudi kortizol, hormon stresa.

Acerola - naravni vir vitamina CAcerola je odličen naravni vir vitamina C.

Ironija je, da bolj kot je sadež zrel (živo rdeč), manj vitamina C ima, uživanje zelenega, torej nezrelega sadeža, pa ni najbolj priporočljivo. Uživanje acerole v obliki prehranskega dodatka je tako praktična rešitev, ki zagotavlja vse prednosti sadeža brez morebitnih težav.

Acerola spada med super živila, ki ima 20x več vitamina C kot limona.

Šipek

Šipek je ena najstarejših okrasnih rastlin. Pri nas raste na marsikaterem vrtu ali domačem dvorišču in je del ljudskega zdravilstva. Šipkov čaj se je tako kot "zdravilo" pojavil, še preden so ljudje poznali koncept vitamina C ter njegove vloge pri lajšanju prehlada, odpravljanju utrujenosti in njegovega vpliva na imunski sistem.

Šipek je bogat vir vitamina C in močan antioksidant. Vsebuje namreč tudi bioflavonoideelagično kislino in fenole, ki ščitijo naše celice pred oksidativnim stresom in negativnimi dejavniki okolja ter pozitivno vplivajo na naš imunski sistem.

Šipek - najboljši naravni vir vitamina CŠipek se uporablja že stoletja za krepitev imunskega sistema.

Šipek in vitamin C sama po sebi ne bosta preprečila ali pozdravila prehlada, lahko pa precej izboljšata počutje v času obolenj, lajšata simptome in nudita podporo tvojemu imunskemu sistemu.

Šipek je močan antioksidant in zelo bogat naraven vir vitamina C.

Zakaj bi dodajal vitamin C?

Med vsako vadbo ali tekmo v času napora je tvoje telo podvrženo izjemnemu stresu, kar privede do padca imunskega sistema, telo pa je posledično bolj dovzetno za okužbe.

Potrebe športnika po vitaminih in mineralih so namreč nekajkrat večje kot potrebe ljudi, ki se ne ukvarjajo s športom.

Višjo dozo vitamina C je še posebej smiselno dodajati v času temperaturnih nihanj in v času, ko poješ manj svežega sadja in zelenjave.

Kakšna je razlika med naravnim vitaminom C in umetnim vitaminom C?

Sintezni oz. sintetični vitamin C, t.i. imenovana askorbinska kislina, je bistveno manj učinkovit od naravnega vitamina C.

Askorbinska kislina, ki je ustvarjena v laboratoriju, je v resnici zgolj ena izmed sestavin vitamina C. Lahko bi celo dejali, da gre za nepopolno obliko, saj ne vsebuje naravno prisotnih bioflavonidov in glikozidov

Bioflavonoidi delujejo kot ionofor. Po domače, vitamin C se zaradi njih lahko absorbira, ti pa ga ne izločiš iz telesa ob prvem uriniranju.

Še več, ker se askorbinska kislina bori v telesu, da bi se lahko prebavila in presnovila, lahko pride do nezaželenih posledic.

  • Izčrpanje zalog kalcija (ker slednji poizkuša nevtralizirati odvečne kisline v telesu).
  • Prebavne motnje.
  • Želodčna kislina in razdraženost želodčne sluznice (askorbinska kislina je namreč 10x bolj kisla kot naravni vitamin C).

Askorbinska kislina je v resnici konzervans, ker uničuje patogene mikrobe. Žal pa ne loči med dobrimi in slabimi bakterijami, kar lahko na dolgi rok poruši tvojo naravno črevesno floro.

Kakšen je priporočen odmerek vitamina C?

Na spletu najdemo mnogo teorij o tem, kakšen je optimalen odmerek vitamina C. Naše mnenje je, da je v zimskih mesecih, v času povečanih naporov (tako športnih ali umskih), stresa in vremenskih sprememb optimalna količina 500 mg. Zakaj?

Marsikje zasledimo, da je mogoče zadostno količino vitamina C vzdrževati s 75 mg vitamina C dnevno. Bodisi iz prehrane bodisi iz dodatkov.

Slednje ne upošteva različne stopnje absorpcije iz posameznih virov vitamina C in 3-4x večjih potreb športnika po mikrohranilih v času stresa.

Zato je jemanje 500 mg vitamina C dnevno optimalna in najbolj varna izbira za športnika, ki hoče ohranjati svoj imunski sistem v najboljši formi.

Kakšne so posledice pomanjkanja vitamina C?

Spomnimo se pomorščakov iz severnih dežel, ki so na dolgih popotovanjih brez vira vitamina C v par mesecih razvili skorbut.

Zaradi pomanjkanja vitamina C in posledično kolagena jim je namreč oslabelo vezivno, kostno in žilno tkivo. Pestile so jih tudi številne bolezni, vnetja, anemija in telesne poškodbe. Vse dokler ni James Lind (in ne Cook, kot je zmotno mišljeno) svojemu osebju priskrbel citrusno sadje.

Posledice pomankanja vitamina CPomanjkanja vitamina C ima resne posledice za tvoj imunski sistem.

Od takrat je vitamin C cenjen kot vitamin zdravja in močnega imunskega sistema. Vključen je namreč v številne telesne funkcije, vključno s tvorbo kolagena, absorpcijo železa, pravilnim delovanjem imunskega sistema, celjenjem ran ter vzdrževanjem hrustanca, kosti in zob.

Ali je lahko vitamina C preveč?

Visoke doze vitamina C, še posebej v odmerkih 2000 mg ali več, niso smiselne, saj telo ne bo moglo izkoristiti tako visokih količin vitamina C in ga bo hitro izločilo.

Še več, na dolgi rok lahko previsoke doze vitamina C privedejo do ledvičnih kamnov in povzročijo lažno zvišane vrednosti glukoze v krvi.

Uživanje več kot 3000 mg vitamina C dnevno lahko pripelje do želodčnih težav, slabšega počutja in na dolgi rok lahko začne delovati kot prooksidant (torej zamenja vlogo delovanja), ki škoduje tkivom, namesto da bi jih pred prostimi radikali ščitil. 

Zaključek

Naravni vitamin C za acerolo in šipkom je odličen vir vitamina C z visoko absorpcijo in dolgotrajnim učinkom.

Časi temperaturnih sprememb, stresa in povečanih fizičnih obremenitev negativno vplivajo na tvoje telo.

Močan imunski sistem je ključnega pomena, še posebej pri aktivnih posameznikih, saj slednjim med samo vadbo pada odpornost, v tem vadbenem oknu pa si bolj dovzeten za okužbe.

Naravni vitamin C je najboljša oblika vitamina C, ki ti pomaga absorbirati zadostno količino tega izredno pomembnega vitamina. Zaupaj naravni obliki vitamina C!