Preskoči na vsebino

Kateri energijski geli so najboljši za športnike?

Energijski geli so na masovno tržišče prvič prišli leta 1988 na havajskem Iron Manu. Proizvajalec, ki se je pred tem neuspešno preizkušal na južnoafriškem in britanskem tržišču, je dobil krajši prodajalni zalet, ki pa ni trajal dolgo. Po začasnem zatišju so energijski geli skozi velika vrata vstopili sredi 90. let prejšnjega tisočletja, ko je mnoge ljudi zanimalo, kaj je čudna stvar v “vrečki” oziroma plastiki. Če stiskajo znani športniki, ki imajo vrhunske rezultate, bo pa že nekaj na tem! Tako je na primer vrhunski triatlonec in takratna prva zvezda tega športa, Dave Scott, reklamiral pivo Bud Light in energijske gele. Med tekmami je stiskal “gelčke”, po tekmi pa se je “regeneriral” s pivom.

Energijski geliEnergijski geli so med kolesarji že praktično obvezna oprema.

Časi so se spremenili, alkohol je zapustil vrhunski šport, energijski geli pa so obstali. Pravzaprav jih je vedno več. Milijon različnih proizvajlcev, ki ponuja milijon različnih sestavin in prodaja milijon različnih obljub. V iskanju čudežne sestavine, ki bi lahko upravičila dražjo ceno in prepričala stranke, da je njihov gel res tisti, ki ga potrebujejo za vrhunske rezultate, marsikdaj “preskočijo morskega psa”, če smemo uporabiti frazo iz popularne kulture. V očeh proizvajalcev namreč ni več dovolj, da gel ne povzroča črevesnih težav in nam da energijo. Treba je iskati tisto naslednjo stvar, ki bo pa tokrat zares, zares delovala. 

Kaj mora dober energijski gel vsebovati?

Dober vir ogljikovih hidratov! Po možnosti tak, ki ne bo povzročal želodčnih težav. Energijski gel 4Energy ima izotonične značilnosti, saj vsebuje na 66 ml okoli 22 g hidratov (88 kcal), od katerih je le 3,2 g enostavnih sladkorjev. Maltodekstrinu je dodana fruktoza, ki se absorbira preko fruktoznega receptorja za čim več energije in lahko prebavljivost. Prav tako ne vsebuje umetnih sladil, barvil in ojačevalcev okusa, saj fruktoza ojača naravni okus soka. Količina gostil pa je zanemarljiva, zato je gel tudi bolj tekoč in gre lažje po grlu.

Energijski geli 4EnergyEnergijski geli 4Energy so lahko prebavljivi in odličnega okusa, brez umetnih sladil, barvil in ojačevalcev okusa.

Zakaj maltodekstrin? Maltodekstrin je sestavljen iz glukoznih molekul, ki pa imajo kljub kompleksni zgradbi izredno visok glikemični indeks. To zagotavlja hitro razpoložljivost, ki je nujna, saj je za telo bistveno, da hitreje uporabi zunanji vir energije, kot pa preklopi na glikogen. Maltodekstrin je manj sladek od glukoze, med vadbo hitro oksidira, njegova največja prednost pa je, da kljub ogromni količini zaužitih energijskih gelčkov ne povzroča nelagodja.

Za tiste, ki bi želeli več energije je tu Nrgy Unit Gel. Telesu priskrbi 40-45 g ogljikovih hidratov maltodeksterina in fruktoze v razmerju 1:0,8, ki povzema naravo naših absorbcijskih zmožnosti. Vsebuje tudi elektrolite v razmerju, ki jih izločamo s potenjem. Torej sol, kalij, magnezij in kalcij v izredno razpoložljivi citratni enoti. En gel zadostuje za nadomščeanje mineralov v 400 ml izgubljenega znoja. Verjetno je dobro poudariti da gel ne vsebuje nobenih umetnih arom. Energijski gel Nrgy Unit Gel prav tako odgovori na dilemo. Izotonik ali gel, ki v enem odmerku priskrbi identično količino energije kot izotonični napitek Nrgy Unit Drink.

Energijski geli Nrgy Unit GelEnergijski geli Nrgy Unit Gel vsebujejo 40-45 gramov ogljikovih hidratov na gel. 

Kaj po našem mnenju ne sodi v energijski gel?

Adaptogeni - adaptogeni so super stvar, njihov učinek se prilagodi na delovanje telesa, telesu prinašajo številne pozitivne prednosti, vendar pa vseeno po našem mnenju ne sodijo v energijski gel. Zakaj? Ker se morajo v telesu nalagati v daljšem obdobju! Posledično ne bo nobenega učinka na trening ali tekmo, verjetno pa tudi ni smiselno, da bi gele z adaptogeni jedli kakšen teden ali dva, da bi imeli nato na tekmi koristi od njih. Pogojno bi lahko zagovarjali rodiolo, ki lahko v teoriji pripomore k energiji po zaužitju. Vseeno pa nismo prepričani, da ima slednja kot hiter vir energije prednost pred dobrim starim preizkušenim kofeinom.

Beljakovine in maščobe – oboje namreč potrebujejo veliko energije za prebavo, zmanjšajo absorpcijo hitrih virov ogljikovih hidratov in obremenijo želodec. Nič, kar bi hoteli med samim naporom. Sicer obstajajo redki vzdržljivostni športniki, ki prisegajo na MCT maščobe kot vir energije, vendar bi povprečnemu človeku uživanje le-teh odsvetovali.

Umetna sladila – nič ni narobe, če sem ali tja zaužijemo živila, ki vsebujejo umetna sladila, vendar je problematično, če to počnemo prepogosto in dolgoročno. Umetna sladila lahko namreč poškodujejo zdravo črevesno floro, posledično pa privedejo do črevesnih težav, ravno ko ni treba, torej v času povečane fizične obremenitve, stresa in podobno.

Dateljni - dateljni so glavna sestavina bližnjevzhodne kuhinje, kjer jih običajno jedo za prekinitev postenja med verskimi prazniki zaradi njihove hitre in oživljajoče energije. Za večino ljudi so lahko prebavljivi, zato jih nekateri uporabljajo namesto gelov. Obstajajo pa seveda tudi geli z dateljni. Problem je, da je v prvem primeru zoprno žvečenje in prebavljanje celega dateljna, v obliki gela pa prevelika količina vitamina B, ki pospešuje presnovo in metabolizem, kar med fizično aktivnostjo ni dobrodošlo. Poleg tega so bogati tudi z vlakninami, ki še dodatno pospešijo prebavni sistem, kar poveča možnost, da boste morda morali sredi tekme zaviti za grm. Problem je tudi, da imajo dokaj nizek glikemični indeks, kar pomeni, da vir energije ni dovolj hiter na krajše proge.

Melasa – zadnje čase izredno popularna pri ponudnikih “naravnih” gelov. Problem pri melasi je v tem, da je nemogoče prekriti njen grenko-sladek okus, je težavne teksture in lahko hitro povzroči prebavne težave.

Čia semena – Še ena izmed bolj trendovskih sestavin za katero ne vemo kaj točno počne v gelih. V teoriji naj bi pomagala pri uravnavanju in enakomerni prerazporeditvi energije, v praksi pa vlaknine čia semen vplivajo na prebavo, še posebej v kombinaciji naravno prisotnih aminokisin.

Glukozno fruktozni sirup – na koncu smo prišli do najbolj pogostega nepridiprava v gelih. Glukozno fruktozni sirup lahko poveča željo po dodatnih kalorijah, povrzoči prebavne težave, vpliva na zamaščena jetra, poveča možnost diabetesa tipa 2 in v telesu povzroča vnetja. Nič ni narobe, če sem ter tja zaužijemo kakšnega izmed cenejših gelov, ki vsebujejo zgolj glukozno fruktozni sirup. Ni pa dobro, če to postane navada.

 

Preveri ponudbo energijskih gelov in uporabi kodo blog10 za dodaten popust.

Read more.
Prejšnji članek Športna prehrana med in po treningu - Spoznaj Nduranz
Naslednji članek Ustrezna prehrana za tekaški maraton

Komentiraj

Komentar bo v kratkem odobren s strani administratorja

Zahtevana polja